Consumer Health

Met een breed gamma van iconische merken wil Consumer Health mensen ondersteuning bieden bij de zorg voor hun gezondheid en welzijn. Dit komt niet alleen hun levenskwaliteit ten goede, maar dringt ook de gezondheidszorgkosten aanzienlijk terug.

De 65-plussers zijn de snelst groeiende bevolkingsgroep.

De snelle ontwikkelingen op de wereldmarkt van de gezondheidszorg worden gekenmerkt door een toenemende trend naar een gezondheidszorg waarin de consument centraal staat. Vandaag levert de divisie Consumer Health aan de consument enkele van ‘s werelds bekendste en meest vertrouwde voorschriftvrije (OTC, over-the-counter) geneesmiddelen, voedingssupplementen en andere zelfzorgproducten. Het evenwichtige assortiment omvat sterke merken in alle categorieën waarin de divisie actief is, waaronder allergieën, pijnbestrijding, hoest & verkoudheid, huid- en voetverzorging, producten tegen maag- en darmklachten en tegen schimmelinfecties en voedingssupplementen.

Bayer Consumer Health behoort tot de wereldtop van bedrijven op het gebied van gezondheidsproducten voor de consument. De divisie is in meer dan 100 landen vertegenwoordigd en beschikt over 18 productievestigingen en 4 centra voor productonderzoek en -ontwikkeling. Consumer Health wil haar sterke positie op de markt nog verder uitbreiden om marktleider te worden in de landen en categorieën waarin de divisie actief is. Een belangrijk focusgebied is de verdere integratie van de in 2014 van Merck & Co., Inc., en Dihon Pharmaceutical Group Co., Ltd. in China overgenomen zelfzorgdivisies.

 

“Bij Consumer Health slaan we de handen in elkaar, want we willen een trendsetter zijn in een wereldwijde transformatie, van de behandeling van ziekten tot de bevordering van welzijn. Met onze wetenschappelijk aangestuurde innovaties die het welzijn bevorderen, alledaagse kwalen behandelen en ziekten voorkomen, willen we de consument helpen een beter en gezonder leven te leiden.” - Erica Mann, lid van de raad van bestuur van Bayer AG en hoofd van de Consumer Health-divisie

 

Met meer dan 170 merken over de hele wereld en 17 voorschriftvrije merkproducten, elk goed voor een jaaromzet van meer dan 100 miljoen euro, is de Consumer Health-divisie goed geplaatst om te profiteren van de voorspelde duurzame groei op de markt van de voorschriftvrije producten. Het assortiment van Consumer Health omvat inderdaad enkele van ‘s werelds bekendste en meest vertrouwde voorschriftvrije geneesmiddelen, voedingssupplementen en zelfzorgproducten, waaronder Alka Seltzer™, Aleve™, Aspirine™, Bepanthen™/Bepanthol™, Canesten™, Claritine™, Elevit™, Rennie™, Redoxvita™ en Supradyn™.